mercoledì 14 marzo 2012

Thoughts | Holiday

La primavera è alle porte, le giornate si allungano, il sole ci avvolge di positività... La mia testa è altrove, è in vacanza, anche se non dovrebbe, considerati gli esami imminenti... ma come si fa a  frenare i pensieri? sull'estate per giunta! Vorrei organizzare la mia vacanza 2012 da qualche parte, in Europa si intende! Si , lo so.. mi sto riducendo all'ultimo minuto ( considerato che Agosto è il mese peggiore) a concretizzare qualcosa ma la nostra vita universitaria non è molto stabile, sotto tutti i punti di vista, o mi sbaglio?
Conto su un vostro parere da buone visitatrici :) Avevo in mente un luogo tranquillo, ma al tempo stesso divertente: un luogo in cui si mischia la cultura e il relax, un viaggio di lunghe passeggiate sulla spiaggia mentre il sole bacerà il mare e lunghe nuotate al mare... Raccontatemi delle vostre esperienze, soprattutto estive.
Le mie ricerche mi hanno indirizzato verso :

Lisbona

Santorini

Sevilla (più culturale che balneare)

Aspetto ogni vostro chiarimento, consiglio e racconto : )



Spring is near, days are prolonging, the sun wrap us in positivity. My head is over, in holidays, but it shouldn't because of exams .. but how do you slow down these thoughts? about summer too! I would like to organize my summer holiday 2012 somewhere, means in Europe ! So, yes, i know that i've decided everything on the last minute (August is a hard month i know), but it's difficult to organize something with hard rythms of the university, you know? I'm waiting for your opinions. I was thinking something about a soft place, but funny : a place with relax and culture, a trip with long walks on the sea while the sun will kiss the sea and long swim in it. Tell me about your holidays, especially during the summer. I've researched about these different places.

Love, C.



16 commenti:

  1. I love your blog, I've always wanted to go to Santorini ever since I watched Sisterhood of the travelling pants :D

    http://my-own-treasurechest.blogspot.com/
    xo

    RispondiElimina
  2. beautiful pics..
    i love santorini
    visite my blog there's a post about SISSIROSSI BAG and if you want leave a POSITIVE COMMENT
    thanks
    http://color-blockbyfelym.blogspot.com

    RispondiElimina
  3. bellissima Santorini,spero di andare al più presto!
    l'estate si avvicina,per fortuna!!!
    ti seguo con piacere...un bacio!
    http://sinoffashion.blogspot.com

    RispondiElimina
  4. Che belle foto !! :) http://fashiongland.blogspot.com

    RispondiElimina
  5. ohhh i wanna travel now :(:(
    http://spliffedcookies.blogspot.com/

    RispondiElimina
  6. vacations! travels! i miss that! nice blog, thank you for visit mine :) would you like to follow each other? let me know! kisses from egypt.

    http://sticktofashion.blogspot.com/

    RispondiElimina
    Risposte
    1. i'm following you now dear ;)
      oh Egypt, i wish visit it :)

      xx

      Elimina
  7. great images
    -Charlotte
    http://incharlottesshoes.blogspot.com/

    RispondiElimina
  8. Scelta difficile, io cmq d'estate preferisco il mare più che visitare una città per il semplice motivo che con il caldo andare in giro può diventare una vera impresa! Quindi ti direi di andare d'estate a Santorini (è magnifica e non troppo "commerciale" rispetto alle altre isole greche), mentre Lisbona la visiterei verso aprile/maggio o inizio autunno quando la temperatura permette di non sciogliersi al sole!

    http://rueoh.blogspot.com/

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sono d'accordo con te ma ho saputo che il clima del Portogallo in estate non è tanto afoso come qui in Italia, trovandosi vicino l'oceano .. Forse per le diverse correnti chissà :)

      Elimina
  9. Great pics!! I need holidays just now!!

    xoxo from München
    La Vie Quotidienne
    www.laviequo.com

    RispondiElimina
  10. Thanks for your comment!!! I recommend you to visit Seville, amazing and beatiful city!! I need holidays!
    http://silviasdailycloset.blogspot.com/

    RispondiElimina
  11. I'd love to visit Belgium this summer ... mainly for Tomorrowland festival! Too bad uni starts again a week before that; the pain of being schooled in the southern hemisphere!:(

    Have a good week-end,
    xx
    Aurore

    http://emptyrack.blogspot.com

    RispondiElimina
  12. I love travelling! I loved POrtugal, it was so easy, things were beautiful and not too expansive and also people were so nice!

    RispondiElimina
  13. These pictures are lovely, everything looks amazing; I so want to go on a vacation after seeing these pictures! You have a lovely blog and I'm a new follower! Hope you'll like my blog and follow back!

    Pop Culture&Fashion Magic

    RispondiElimina